Čtení odhozených kamenů

V pořadí odhozených kamenů se dá najít řada vzorů. Pokud je dokážete vyhodnotit, budete mít dobré povědomí o tom, o jakou ruku se váš protihráč snaží. V odhozených kamenech existuje pět základních vzorů :

  1. Vnitřní kameny, samé postupky (tan-yao,pin-fu)
  2. Sedm párů (chii-toi-tsu)
  3. Samé pony (toi-toi-ho)
  4. Jedna barva (hon-itsu,chin-itsu)
  5. Hraniční kameny (chanta, kokushi musou)

Uvnitř těchto vzorů pak existují menší vzory, které vám řeknou více o dané ruce, ale ty prozatím necháme stranou. Pojďme si prohlédnout jednotlivé vzory.

Vnitřní kameny, samé postupky (tan-yao,pin-fu)

Při hře v mahjong se tento vzor objeví ve více než v polovině případů. V japonštině se tomuto pořadí odhozených kamenů říká „Přirozené (tenari)“. Klíčovým rysem jsou hraniční kameny odhozené jako první, následované vnitřními kameny. Hráš snažící se o tan-yao, neponechává v ruce příliš mnoho bezpečných kamenů, místo toho se snaží o vytřídění ruky pro lepší možnost dokoupení kamene. Pokud se snaží o pin-fu, vytvoří nejprve oboustranné čekání, a teprve pak si ponechá několik bezpečných kamenů.

Příklad : Dora je , hráč je první východ.Odhozené kameny jsou :

Protihráč se nejprve postaral o hraniční/zvláštní kameny, pak začal odhazovat vnitřní kameny. Odhodil svůj (dvojitý) východní vítr  a směřuje přímo k vítězství. Je dobrá šance, že má na své ruce dora. Toto jsou odhozené kameny typické pro tan-yao ruku. Jestli je to také pin-fu ruka, můžeme si představit, že  byly původně získány ze zdi za odhozený západní a východní vítr.

Sedm párů (chii-toi-tsu)

Pro sedm párů existují dva vzory v odhozených kamenech.  První vzor vzniká, když se snažíte o sedm párů od samého začátku, druhý vzniká, když začnete s jinou rukou ( např. jako výše) a nakonec skončíte se sedmi páry. Pozdější příklad je příklad prvního vzoru, a je špatně čitelný. Hráč zpočátku odhazuje kameny, které vypadají náhodně. Zčistajasna jsou odhozeny vnitřní kameny jako 4 a 6ky, hraniční a zvláštní kameny přichází později.

Příklad : Dora je , východní kolo, hráč je západ, odhozené kameny :

Hráč začal odhozením indikátoru dora, který má menší šanci na spárování, dále pokračoval s kameny, o kterých si myslel, že je drží jeho protihráči. Poté odhodil hraniční a zvláštní kameny, které předtím odhodili jeho protihráči. Pro sedm párů se snažíte držet kameny, kteé je lehčí ziskat ze zdi, proto snadno skončíte s odhozenými kameny jako tyto.

Samé pony (toitoi-ho)

Opět existují dva vzory. V prvním hráč směřuje na sedm párů, ale pak zahlásí pon a změní ruku tak, že směřuje na samé pony. V druhém případě směřuje na jinou ruku, a nakonec končí se samými pony. První vzor začne podobně jako vzor pro sedm párů, ale pak hráč ohlásí pon, takže se dá snadno rozpoznat. Druhý příklad je složitější .

Příklad: Dora je , východní kolo, hráč je sever, ihned v prvním kole hlásil pon svého větru ( sever). Odhozené kameny jsou :

V tomto případě hráč zahájil hlášením ponu severních větrů ( jeho vítr). Tím pádem má yaku, takže si můžete myslet, že se snaží o rychlé vítězství. Nicméně zaměřte se v jeho odhozených kamenech na  a . Pokud se hráč snaží o zvýšení hodnoty ruky a změní strategii na samé pony, v jeho odhozených kamenech často uvidíte, jak se zbavuje oboustranných čekání. Zde můžete téměř jistě předpokládat, že má na ruce pár nebo více . Že má dvě můžete předpokládat z toho, že nejprve odhodil  a teprve po nějaké době . Je velmi pravděpodobné, že začínal se vzorem   na ruce.

Jedna barva (hon-itsu, chin-itsu).

Tento vzor je velmi snadné odkrýt. Hráč zahájí odhazováním kamenů barev, které nepotřebuje. Pak následují zvláštní kameny. V okamžiku, kdy se mezi jeho odhozenými kameny objeví i třetí barva, je zapotřebí mít se na pozoru.

Příklad: Dora je , východní kolo, hráč je jih. Odhozené kameny:

Výhra jednobarevnou rukou bývá obtížná,  ruka se většinou kompletuje až v pozdních fázích hry. Nicméně občas se stane, že se ruka kompletuje rychle, takže pečlivě sledujte objevení zvláštních kamenů a zejména třetí barvy mezi odhozenými kameny, jakmile máte pocit, že by mohlo jít o jednobarevnou ruku.

Hraniční kameny (chanta, kokushi musou).

Také tento vzor je snadné odkrýt. Mezi odhozenými kameny se bez ohledu na barvu objevují pouze vnitřní kameny.

Příklad: Dora je , východní kolo, hráč je sever. Odhozené kameny:

Tento vzor odpovídá Třinácti sirotkům. Pro chantu a jun-chan jsou odhozené kameny podobné, ale mezi kameny barev bývají odhozeny více než dva zvláštní kameny. Dívejte se tedy po zvláštních kamenech, pokud chcete poznat rozdíl.

Co říkáte. V odhozených kamenech se skutečně dá rozpoznat řada vzorů. Pokud si jich budete všímat, začnete postupně „vidět“ protihráčovu ruku. V tomto příspěvku je pouze malá část možných vzorů, ale doufám , že i tak vám pomohou při vaší hře.

 

Zdrojem tohoto článku je sloupek profesionálního hráče Shintaro Konno na http://reachmahjong.com/en/2008/11/konnos-kolumn-1-reading-discards/
Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice Taktika a strategie. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s